צילום לילה לאירוע בלתי נשכח

קרדיט תמונה: pexels.com

צילום לילה הוא צילום שנחשב למורכב ומאתגר וזאת בשל תנאי התאורה החלשים. יחד עם זאת, גם בלילה אפשר לצלם בצורה טובה מאוד שתפיק את הצילומים הטובים ביותר, אך יש צורך בציוד צילום מקצועי וכן בידע מקצועי הנדרש עבור צילומים בתנאי לילה. חשוב מאוד לדעת שצילומי לילה אינם רלוונטיים רק עבור צילומי נוף מיוחדים, מרבית צלמי האירועים צריכים להיות מוכשרים ומקצועיים בתחום צילומי לילה שכן, מרבית האירועים נערכים בשעות החשוכות ועל כן, יש צורך להפיק את התמונות הטובות ביותר גם בשעות הללו.

 

המורכבות של צילומי לילה

בניגוד לצילומי יום, צילומי הלילה מחייבים היערכות מעט שונה ועל כן, מומלץ להיעזר במצלמה המתאימה לצילום בתנאי תאורה קשים. עדיף לאת לצילומי לילה עם מצלמה ובה קיימת אפשרות לצילום במצב ידני וכן, עם מצלמה אשר תומכת באפשרות לחשיפות ארוכות ושליטה מלאה בהגדרות הISO. כמו כן, בצילום לילה משתמשים בחצובה וזאת בשל החשיפות הארוכות ומומלץ להיעזר גם בפלאש חיצוני איכותי.

חשוב לזכור כי צילום לילה מתבצע בתנאי תאורה חלשים. בכדי ליצור תמונות טובות על אף תנאי תאורה לא אופטימליים במקום, יש צורך בידע מקצועי נרחב שיכול לסייע לצלם להפיק תמונות איכותיות גם במצב הזה וכמובן, בציוד מתאים. המטרה של הצלם היא לצלם מהזוויות הנכונות, ליצור תאורה נכונה על אף שאיננה תאורה טבעית ובסופו של דבר להפיק תמונות ראויות.

 

איזה ציוד צריך בכדי לצלם צילומי לילה

כאשר מדובר על צילומי לילה, יש צורך כאמור במצלמה שבה קיימת אפשרות לצילום במצב ידני וכן במצלמה שתומכת באפשרות לחשיפות ארוכות, שליטה בפלאש חיצוני איכותי ועוד. חשוב מאוד לקבוע בצורה נכונה את מפתח הצמצמם במצלמה בצילומים הללו שכן הוא משפיע על הנראות של האורות. כאשר מצלמים בתנאי תאורה חלשים בצמצם פתוח, האורות בתמונה יראו מרוחים. ישנה תופעה הנקראת זליגה ובגינה אורות בהירים יכולים להימרח ולקבל גוון סגול ועל כן, חשוב מאוד לבחור בצמצם סגור. מעבר לכך, בצילום לילה יש צורך לקבוע בצורה נכונה את מהירות התריס שקובעת כמה זמן החיישן של המצלמה ייחשף לאור. אם יש לכם מצלמה משוכללת, תוכלו לשמור על סגר פתוח בכדי לצלם בחשיפה ארוכה בצורה משמעותית. במצב מעין זה כדאי לצלם באמצעות שלט רחוק וזאת בכדי שלא לגעת במצלמה ולהימנע מרעידות ומריחות בפריים. לכן, חשוב מאוד גם לבחור בחצובה איכותית שתסייע לכם לבצע את הצילומים בצורה הטובה ביותר.

 

איזה פרטים טכניים חשוב לדעת אודות צילום לילה?

בצילום לילה ניתן להשתמש בפלאש חיצוני, אך ניתן גם לצלם ללא פלאש. הפלאש מאיר אובייקט מסוים ומבליט אותו ביחס לרקע וכך בעצם ניתן להקפיא את האובייקט בזמן חשיפה ארוכה. בצילום ללא פלאש ניתן להשיג אפקטים מיוחדים. בתנאי תאורה חלשים המצלמה תתקשה לקבוע באופן אוטומטי את המרחק מהאובייקט וכן למצוא את הניגודיות בתמונה ועל כן, חשוב מאוד לעבור למצב של פוקוס ידני. יש לאמוד את המרחק מאובייקט הצילום וכן לקבוע את הפוקוס המתאים.

קומפוזיציה בצילום לילה מהווה ללא ספק את החלק החשוב ביותר בצילומים המדוברים. חשוב מאוד שכל צלם ידע כיצד להפגין יצירתיות ולהשתמש בצורה נכונה בקומפוזיציה תוך שהוא משנה את אורך המוקד והפרספקטיבה על מנת להשיג את הצילומים הטובים ביותר.

 

כיצד אפשר להשתלב בתחום צילום אירועים בלילה?

אם אתם מעוניינים להציע את השירות שלכם כצלמי אירועים גם עבור אירועים בשעות הלילה, חשוב מאוד שתדעו כיצד מצלמים בתנאי התאורה הללו בצורה הטובה ביותר. קורס צילום מתקדם יעניק לכם את הידע הטכני והשפה הצילומית בתחומים מרכזיים בצילום לרבות צילומי נוף וטבע, צילום לילה וחשיפות ארוכות, צילום רחוב, צילום עיתונאי, צילום תיעוד וביטוי אישי אומנותי. הקורס רלוונטי עבור בוגרי יסודות הצילום או בעלי ידע הנוגע לשליטה ידנית במצלמה המעוניינים לשדרג ולשפר את יכולות הצילום שלהם. בין  היתר, אם אתם מעוניינים להציע את שירותיכם כצלמים מקצועיים לאירועי לילה, מדובר ללא ספק על קורס שכדאי לכם לבחור בו.

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תוכן עניינים

ילד רובה מים
בלוג

ביקורת אירוע תג מים בטעם של שפריץ

מחפשים דרך מהנה ומרגשת לתבל את האירוע הבא שלכם? אל תחפש יותר מתג מים! תג מים היא הפעילות המושלמת למסיבות יום הולדת, אירועי גיבוש צוות או סתם יום כיף עם חברים. שחקנים יכולים לרוץ, להתחמק ולהתיז את דרכם לניצחון במשחק המרתק הזה המשלב את ההתרגשות של תג עם הקרירות המרעננת של המים.

dj wedding
בלוג

בחירת הדייגי המושלם לחתונה שלכם טיפים מדוייקים

חתונות דייג'י הן חגיגה מסורתית בישראל, בה מתכנסים צעירים לחגוג את איחוד שני אנשים. זהו אירוע משמח מלא בריקודים, מוזיקה וצחוק. אחד המרכיבים המרכזיים בחתונה של דייגי הוא הדייגי, שאחראי על הובלת החגיגות ושמירה על המסיבה.

חיסכון
בלוג

חיסכון – למה חשוב לחסוך ומה צריך לבדוק לפני שפותחים תוכנית חיסכון

בימים שבשגרה, ימים בהם אנו עובדים, מתפרנסים ונהנים ממשכורת סדירה, אנחנו לא מטרידים את עצמנו יותר מדי במחשבות מה יקרה אם ואילו. אנחנו לא נוטים לדמיין שיום אחד נידרש לבצע הוצאה כספית משמעותית שלא נוכל לעמוד בה עם תנאי המשכורת שלנו או שיום אחד לא נהנה עוד ממשכורת סדירה.

השמנה
בלוג

בחינת הפוטנציאל של אולמות אירועים כבעלי ברית במאבק בעודף משקל: בחינת הזדמנויות ואתגרים

עודף משקל והשמנה הפכו לבעיות בריאות ציבוריות משמעותיות בעולם, כולל בישראל. השכיחות של עודף משקל גדלה בהתמדה, מה שמוביל לעלייה במחלות מטבוליות כמו סוכרת והפרעות לב וכלי דם. ככל שהצורך באסטרטגיות יעילות לניהול משקל גדל, חיוני לחקור גישות חדשניות. מאמר זה נועד לבחון את התפקיד הפוטנציאלי של אולמות אירועים במאבק בעודף משקל, תוך הדגשת ההזדמנויות והאתגרים הקשורים לגישה זו.

התקשרו עכשיו