מה חובה לדעת לפני שלוקחים משכנתא הפוכה?

קרדיט תמונה: freepik

משכנתא הפוכה היא משכנתא קצת שונה לעומת המשכנתא המוכרת לכם. יש כאלה יוצאים מנקודת הנחה כי מדובר על אותו הדבר, אך בפועל אלה שתי הלוואות שונות. התנאים של המשכנתא אחרים, וגם הדרישות של הבנקים תהיינה מותאמות אישית. כדי שתוכלו לקחת משכנתא מהסוג הזה יהיה עליכם לדעת מה מצפה לכם. הכנו לכם כמה דגשים חשובים שחובה להכיר לפני שלוקחים את המשכנתא ההפוכה. גם אם שמעתם עליה רבות, מוטב כי תרחיבו את המידע שנמצא ברשותכם טרם לקיחתה.

 

משכנתא הפוכה לשיפור איכות החיים

 

המון אנשים תוהים לעצמם מדוע הם צריכים לקחת משכנתא בגיל מבוגר. משכנתא הפוכה נועדה בראש ובראשונה על מנת לשפר את איכות החיים שלכם. מדובר על משכנתא שבזכותה תוכלו לקבל סכום גדול של כסף להגשמת כל החלומות. מבלי שתיקחו משכנתא מהסוג הזה תמצאו את עצמכם מוותרים על החלומות פעם אחר פעם. אין סיבה שתוותרו על החלומות שבוערים בכם, רק תצטרכו לבחור את המשכנתא הנכונה.

 

אין צורך להחזיר סכום קבוע כל חודש

 

במשכנתא רגילה ישנו סכום קבוע שאותו הלווים נדרשים להחזיר בכל חודש מחדש. משכנתא הפוכה היא שונה בהקשר הזה, כאן אתם בוחרים איך תרצו להחזיר אותה. את המשכנתא ההפוכה אפשר להחזיר בתשלומים, לא חייב שהם יהיו קבועים. מצד שני יש כאלה שמחזירים את סכום המשכנתא עם מכירת הנכס המשועבד. כתוצאה מכך יהיה אפשר לשמור על איכות החיים מבלי להוציא כל חודש אלפי שקלים. עם מכירת הנכס יתפנה סכום של כסף איתו תוכלו לכסות את המשכנתא כולה.

 

הנכס המשועבד נשאר בבעלותכם

 

ישנה נטייה לחשוב כי במסגרת משכנתא הפוכה הנכס המשועבד עובר לבעלות הבנק. המציאות היא שהנכס משועבד לבנק עד אשר תחזירו את סכום ההלוואה שאותה לקחתם. משמעות הדבר היא שברגע שתשלימו את החזר ההלוואה, השעבוד על הנכס יוסר. מדובר על הערה קטנה בטאבו שמציינת כי לא ניתן למכור את הנכס ללא אישור הבנק. המטרה היא שהבנק יקבל את הסכום שאותו הוא נתן לכם כדי שתוכלו לקחת את המשכנתא. הנכס אותו רכשתם מכספכם הפרטי נשאר לכל אורך הדרך בבעלותכם הבלעדית ללא עוררין על כך.

 

בירוקרטיה מינימלית ללקיחת המשכנתא

 

מי שבעבר לקח משכנתא רגילה יכול לספר כי הבירוקרטיה היא זאת שעייפה אותו המון. משכנתא הפוכה לוקחים מבלי להסתבך עם בירוקרטיה מעייפת שרק תגרום לכם להרים ידיים. התהליך עצמו הוא נוח ופשוט, יש בנקים שמאפשרים לעשות אותו בצורה מקוונת לגמרי. רק תצטרכו לבחור את הבנק ממנו תיקחו את המשכנתא ההפוכה בהתאם לתנאים השונים. לאחר מכן תוכלו לקבל את המשכנתא ישירות לחשבון הבנק בהתאם לסיכום שאליו הגעתם. אין סיבה להשקיע זמן רב או מאמצים רבים כדי לקחת משכנתא מהסוג הזה.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תוכן עניינים

קיר בלונים
בלוג

הסבר מקיף: מהם בלונים לאירועים?

קיר בלונים הוא דרך יצירתית ומושכת את העין לקשט כל חלל אירוע. על ידי שימוש במגוון צבעים, צורות וגדלים, קיר בלון יכול לשמש רקע מדהים לתמונות, מצגות או בידור.

ילד רובה מים
בלוג

ביקורת אירוע תג מים בטעם של שפריץ

מחפשים דרך מהנה ומרגשת לתבל את האירוע הבא שלכם? אל תחפש יותר מתג מים! תג מים היא הפעילות המושלמת למסיבות יום הולדת, אירועי גיבוש צוות או סתם יום כיף עם חברים. שחקנים יכולים לרוץ, להתחמק ולהתיז את דרכם לניצחון במשחק המרתק הזה המשלב את ההתרגשות של תג עם הקרירות המרעננת של המים.

dj wedding
בלוג

בחירת הדייגי המושלם לחתונה שלכם טיפים מדוייקים

חתונות דייג'י הן חגיגה מסורתית בישראל, בה מתכנסים צעירים לחגוג את איחוד שני אנשים. זהו אירוע משמח מלא בריקודים, מוזיקה וצחוק. אחד המרכיבים המרכזיים בחתונה של דייגי הוא הדייגי, שאחראי על הובלת החגיגות ושמירה על המסיבה.

חיסכון
בלוג

חיסכון – למה חשוב לחסוך ומה צריך לבדוק לפני שפותחים תוכנית חיסכון

בימים שבשגרה, ימים בהם אנו עובדים, מתפרנסים ונהנים ממשכורת סדירה, אנחנו לא מטרידים את עצמנו יותר מדי במחשבות מה יקרה אם ואילו. אנחנו לא נוטים לדמיין שיום אחד נידרש לבצע הוצאה כספית משמעותית שלא נוכל לעמוד בה עם תנאי המשכורת שלנו או שיום אחד לא נהנה עוד ממשכורת סדירה.

התקשרו עכשיו