חקירת מס הכנסה אצל בעלי אולמות אירועים – חשוב לדעת!

abstract-blur-defocused-car-motor-exhibition-show-event_1339-10740

ניתן לחלק את ההליכים במס הכנסה לשני סוגים עיקריים, הליכים אזרחיים והליכים פליליים. בהליך האזרחי פקיד השומה מקבל את דיווחי הנישום ודו"חות הנישום ומחליט האם ישנם אי סדרים וליקויים במסמכים שהוגשו ומנהל דין ודברים מול המייצג. במידה וימצאו אי דיוקים, חוסרים וכו׳, בסמכות פקיד השומה להורות למשל לנישום לתקן את הדו"חות, להעביר מסמכים נוספים וכו׳.

במקרה בו עולה חשד או חשדות לביצוע עבירות מס מצד הנישום, העלמות מס, תצהיר לא מלא וכו׳ מעבר לקיומם של הליכים האזרחיים תיפתח גם חקירה פלילית בחשד לביצוע עבירות מס – עבירות מס הן עבירות פליליות לכל דבר ועניין, בהתאם לפקודת מס הכנסה, לחוק מע״מ וכו׳.

הליכי מס אזרחיים

במסלול האזרחי, פקיד השומה יקבע את השומה לאחר שהנישום יגיש את המסמכים, אך יכול לעשות כן גם מבלי שהנישום סיפק את מלוא המסמכים. בהתאם לקביעת השומה הסופית, הנישום יוכל להסדיר את התשלום למס הכנסה או לערער. במסלול האזרחי, השאיפה להגיע להבנה והסכמה בין פקיד השומה לנישום, תוך קביעת תשלום מוסכם על הצדדים, וזאת על מנת שיהיה אפשר לסיים את ההליך בצורה מהירה, מבלי שיהיה כרוך בעלויות גבוהות שכן מדובר בהליכים משפטיים אשר דורשים התערבותם של עורכי דין ואולם, לא פעם, לא מגיעים להסכמה עם פקיד השומה וכי אז, נדרש לערב עורך דין מיסים בעל ידע וניסיון בניהול הליכים אזרחיים אלה.

חקירת מס במסלול פלילי

חקירת מס נפתחת כאשר יש חשד סביר של פקיד השומה ומחלקת החקירות במס הכנסה לביצוע עבירות מס שונות. מטרת החקירה לאמת את החשד או חשדות ולהגיש כתב אישום. במידה וקיימים חשדות לביצוע עבירות מס כגון העלמת הכנסות לדוגמה, הנישום עובר למסלול מקביל בו מתקיים הליך חקירה פלילית בחשד לביצוע עבירות מס. בהליך זה, המסמכים והדו"חות יועברו בצורה ישירה למחלקת חקירות במס הכנסה שינהלו את החקירה עד לקבלת החלטה מדובר בעבירות טכניות או מהותיות, אם לזמן את הנישום לשימוע או להגיש נגדו כתב אישום.

חקירה במס הכנסה או חקירה במע"מ נפתחת במקרה בו עולה חשד בידי רשויות המס לדוגמה להגשה של דו"ח כוזב על ידי הנישום או בא כוחו. במסלול האזרחי הנישום יכול לתקן את הדו"ח שהוגש, לעומת זאת במסלול הפלילי הנישום אינו יכול לסדר או לתקן את הטעויות או הליקויים כפי שיחפוץ – הראיות קיימות בידי רשויות החקירה, ניתן להביא ראיות להוכחת חפותו של הלקוח אך יש לעשות כן בזהירות מירבית תוך שמירה על זכויות הלקוח והגנתו המשפטית. בהליך חקירה פלילית, בסוג עבירות מס מסוים, נדרש פקיד השומה להראות ולהוכיח, כי לנישום היה יסוד נפשי של כוונה וזדון להעלים הכנסות, להצהיר דיווח שקרי, להגיש דו"ח כוזב או חלקי והכל, במטרה לחמוק מתשלום מס אמת.

במצב בו נפתחה כנגדכם חקירה בחשד לביצוע עבירות מס, חשוב לפנות לקבלת ייעוץ וליווי משפטי מקצועי מידי עורך דין מיסים מוביל ובעל ניסיון, אשר ילווה אתכם לאורך כל שלבי ההליך המשפטי וישקיע כל מאמץ בהגנתכם על מנת להביא לסיום ההליך במינימום נזק האפשרי, נזק לשמכם ולכיסכם, באמצעות כלים משפטיים אפקטיביים המבוססים על ניסיון, ידע ומקצועיות.

הגשת כתב אישום בעבירות מס הכנסה הינו בעל השלכות חמורות על החשוד, הנישום ומשום כך, ישנה חשיבות רבה להיוועץ בעורך דין מיסים מנוסה ומקצועי. ייעוץ משפטי מאת עורך דין מיסים מנוסה נועד לסייע לחשוד לצלוח את ההליך בצורה טובה ויכול להוות את ההבדל שבין הצלחה לכישלון, בין הרשעה לזיכוי, בין עונש כבד דוגמת עונש מאסר מאחורי סורג ובריח לבין קנס ועונש מינימלי בלבד.

לא פעם, פקידי שומה ימשיכו בהליכים אזרחיים לגביית חובות מס, גם במקביל לקיומם של הליכים פליליים. פקודת מס הכנסה מאפשרת לנהל במקביל הן הליכים אזרחיים והן הליכים פליליים. ישנם מקרים בהם נישומים פונים בבקשה לעכב את ההליך האזרחי עד לסיום ההליך הפלילי, שכן קיים חשש כי ניהול ההליך האזרחי יוביל להפללתם לדוגמה.

 

המקרים בהם תיפתח חקירה במס הכנסה

ישנם מגוון רחב של מקרים או פעולות אשר יובילו לפתיחת חקירה במס הכנסה, לדוגמה :

  • אי דיווח על חלק מההכנסות של העסק או הנישום – קבלת כספים מבלי להוציא קבלה או חשבונית ללקוח. במקרה שכזה, אין תיעוד לקבלה של הכסף ומכאן שהנישום לא נדרש לשלם מס על הכנסות לא מדווחות דבר אשר מוביל לתשלום מס מופחת – העלמת הכנסות.
  • הגדלה כוזבת של הוצאות – במטרה להפחית את ההכנסה החייבת ולחמוק מתשלום גבוה של מס.
  • הפקת חשבוניות פיקטיביות הינה עבירה פלילית חמורה אשר עלולה להוביל לפתיחת חקירת מס, הליך פלילי כנגד הנישום ועונשי מאסר ארוכים מאחורי סורג ובריח.
  • התחמקות מדיווח על הכנסות – כסף שחור.
  • הגשת הצהרת הון כוזבת.

ישנן עוד מגוון רחב של פעולות אשר עלולות להוביל לפתיחת חקירה פלילית כנגד נישום.

עורך דין מיסים בעל ידע וניסיון משפטי בייצוג חשודים ונאשמים בתיקי מס – עבירות מס הכנסה, עבירות מע"מ ומכס, עשוי להציל את חירותכם וכיסכם.

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא.

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תוכן עניינים

ילד רובה מים
בלוג

ביקורת אירוע תג מים בטעם של שפריץ

מחפשים דרך מהנה ומרגשת לתבל את האירוע הבא שלכם? אל תחפש יותר מתג מים! תג מים היא הפעילות המושלמת למסיבות יום הולדת, אירועי גיבוש צוות או סתם יום כיף עם חברים. שחקנים יכולים לרוץ, להתחמק ולהתיז את דרכם לניצחון במשחק המרתק הזה המשלב את ההתרגשות של תג עם הקרירות המרעננת של המים.

dj wedding
בלוג

בחירת הדייגי המושלם לחתונה שלכם טיפים מדוייקים

חתונות דייג'י הן חגיגה מסורתית בישראל, בה מתכנסים צעירים לחגוג את איחוד שני אנשים. זהו אירוע משמח מלא בריקודים, מוזיקה וצחוק. אחד המרכיבים המרכזיים בחתונה של דייגי הוא הדייגי, שאחראי על הובלת החגיגות ושמירה על המסיבה.

חיסכון
בלוג

חיסכון – למה חשוב לחסוך ומה צריך לבדוק לפני שפותחים תוכנית חיסכון

בימים שבשגרה, ימים בהם אנו עובדים, מתפרנסים ונהנים ממשכורת סדירה, אנחנו לא מטרידים את עצמנו יותר מדי במחשבות מה יקרה אם ואילו. אנחנו לא נוטים לדמיין שיום אחד נידרש לבצע הוצאה כספית משמעותית שלא נוכל לעמוד בה עם תנאי המשכורת שלנו או שיום אחד לא נהנה עוד ממשכורת סדירה.

השמנה
בלוג

בחינת הפוטנציאל של אולמות אירועים כבעלי ברית במאבק בעודף משקל: בחינת הזדמנויות ואתגרים

עודף משקל והשמנה הפכו לבעיות בריאות ציבוריות משמעותיות בעולם, כולל בישראל. השכיחות של עודף משקל גדלה בהתמדה, מה שמוביל לעלייה במחלות מטבוליות כמו סוכרת והפרעות לב וכלי דם. ככל שהצורך באסטרטגיות יעילות לניהול משקל גדל, חיוני לחקור גישות חדשניות. מאמר זה נועד לבחון את התפקיד הפוטנציאלי של אולמות אירועים במאבק בעודף משקל, תוך הדגשת ההזדמנויות והאתגרים הקשורים לגישה זו.

התקשרו עכשיו